فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۷-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۵۳۵۸
انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۷-۱۲-۱۳۹۶

خطر این خوراکی ها برای سلامت دندان ها

عصر ایران
محققان کالج کینگ لندن گفتند که مصرف این قبیل نوشیدنی ها در فاصله میان وعده های غذایی و مزمزه کردن آنها برای مدت طولانی خطر ساییدگی دندان بر اثر اسید نوشیدنی را افزایش می دهد.

برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم باید مراقب وعده های غذایی خود باشیم. زیرا سلامت دندان بستگی به کیفیت غذا و چگونگی مصرف آن دارد. به علاوه بعضی از خوراکی های خاص از جمله خوراکی های دارای آنتی اکسیدان و مواد معدنی در برابر باکتری و عفونت های بدن مقاومت بیش تری از خود نشان می دهند. با اطمینان می توان گفت که با استفاده از این خوراکی ها، سلامت دندان ها و دهان شما تا سنین پیری( البته اگر مسواک زدن را فراموش نکنید. ) تضمین می شود. در ادامه این مطلب شما را بیش تر با این مواد غذایی آشنا می کنیم:

محققان کالج کینگ لندن گفتند که مصرف این قبیل نوشیدنی ها در فاصله میان وعده های غذایی و مزمزه کردن آنها برای مدت طولانی خطر ساییدگی دندان بر اثر اسید نوشیدنی را افزایش می دهد.

محققان در این تحقیق رژیم های غذایی ۳۰۰ فرد مبتلا به ساییدگی شدید روکش دندان را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه نشان داد که مصرف نوشابه های رژیمی و یا چای میوه در فاصله میان وعده های غذایی خطر فاسد شدن دندان را ۱۱ برابر افزایش می دهد.

چیپس های سرکه و نمکی نیز از جمله خوراکی هایی هستند که حاوی سطوح بالای اسید هستند و می توانند باعث از بین رفتن مینای دندان شوند.

دندانپزشکان هشدار می دهد که نوشیدن نوشابه های اسیدی مانند چای میوه و یا فشردن لیمو در آب در فاصله میان وعده های غذایی یکی از مخرب ترین اثرات را بر مینای دندان دارد. چنین عاداتی احتمال پوسیدگی زیاد یا جزیی دندان را ۱۱ برابر افزایش می دهد اما اگر چنین نوشابه هایی با غذا مصرف شوند، این آسیب تقریبا نصف می شود.

همچنین این تحقیق نشان داد که این مشکل با مصرف تنقلات بیشتر افزایش می یابد.

به گفته محققان، نوشیدنی هایی مانند آب میوه، شربت، چای میوه، نوشیدنی رژیمی، نوشابه قندی و آب طعم دار همگی اسیدی هستند و می توانند باعث ساییدگی دندان و فاسد شدن آن شوند.

آنها افزودند: نوشیدن مداوم و یا نگاه داشتن این نوشیدنی ها در دهان قبل از قورت دادن آنها خطر فاسد شدن دندان را افزایش می دهد.

این تحقیق در مجله British Dental Journal منتشر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: خوراکی ، سلامت دندان
ارسال به دوستان
captcha
پنجرۀ متفاوتی به حضور و سخنرانی رهبر شهید انقلاب در مراسم عزاداری (فیلم) فیلمی از تعویض ضریح امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ یونیوز: تهران، دمشق را به هدف‌گیری ۱۰۰ نقطه استراتژیک در صورت مداخله در لبنان تهدید کرد حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به پالایشگاه آرامکو در جیزان عربستان ترافیک سنگین و ممنوعیت تردد وسیله نقلیه در جاده کرج - چالوس رئیس پلیس غزه ترور شد نامه عروس معصومه ابتکار از بازداشتگاه آمریکا: قربانی اتفاقاتی شده ایم که قبل از تولدمان رخ داده است "دین" ، عهده دار هدایت یا ابزار خشونت؟ آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل