فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴-۰۱-۱۳۹۷
کد ۶۰۱۴۵۵
انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴-۰۱-۱۳۹۷

چرا میوه‌هایی با رنگ‌ سبز، زرد و نارنجی مهم هستند؟

عصر ایران
میوه‌ها در مقایسه با گروههای دیگر غذایی، انرژی و پروتئین کمتری دارند و به‌عکس دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند، مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین A، ویتامین C، فیبر، مواد معدنی و بتاکاروتن است.

یک مسئول وزارت بهداشت به تشریح دلایل مصرف سریع میوه‌ها پس از پوست‌کندن و همچنین خاصیت میوه‌هایی با رنگ‌ سبز، زرد و نارنجی پرداخت.

به گزارش تسنیم،دکتر زهرا عبداللهی ــ مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشتبا بیان اینکه روزانه در رژیم غذایی هر فردی باید 2 تا 4 واحد میوه گنجانده شود، اظهار داشت: میوه‌ها در مقایسه با گروههای دیگر غذایی، انرژی و پروتئین کمتری دارند و به‌عکس دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند، مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین A، ویتامین C، فیبر، مواد معدنی و بتاکاروتن است.

وی درخصوص بتاکاروتن گفت: موادغذایی غنی از بتاکاروتن در رژیم غذایی به تأمین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می‌کند، بنابراین میوه‌هایی با رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن بوده، همچنین تیره بودن این رنگ‌ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد، بتاکاروتن برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطانها مؤثر است، چنانچه ذخیره بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عوامل بیماری‌زا کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب ممکن است در معرض ابتلا به انواع عفونت‌ها قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با یادآوری اینکه علاوه بر سبزی‌ها، گروه میوه‌ها نیز خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند، تصریح کرد: منظور از یک واحد میوه، یک عدد میوه متوسط است که هر فردی روزانه بین 2 تا 4 واحد باید مصرف کند و توصیه می‌شود، میوه در میان‌وعده استفاده شود.

وی با تأکید به اینکه به‌جای آبمیوه، خود میوه مصرف شود، بهتر است، گفت: با آبگیری فیبر موجود در میوه‌ها از بین می‌رود و از طرفی مصرف آبمیوه‌های پاکتی که حاوی آب و شکر و اسانس است، توصیه نمی‌شود.

عبداللهی درخصوص نحوه مصرف میوه توضیح داد: میوه‌ها باید به‌خوبی شسته شوند و موقع مصرف پوست آنها گرفته شود، چراکه احتمال باقی ماندن سموم دفع آفات روی آنها زیاد است.

به گزارش وزارت بهداشت، وی گفت: میوه‌ها وقتی بریده یا پوست گرفته می‌شوند، باید همان موقع مصرف شوند، باقی ماندن میوه در مدت زمان طولانی‌تر، حتی در ظروف دربسته، ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد و ویتامین‌هایش را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص سالمندان و افرادی که مشکلات گوارشی دارند، خاطرنشان کرد: این افراد به‌دلیل اینکه نمی‌توانند میوه و سبزی را به‌صورت خام مصرف کنند، می‌توانند میوه و سبزی را به‌صورت بخارپز یا کمپوت مصرف کنند و بهتراست این کمپوت‌ها به‌صورت خانگی و با مقادیر اندک شکر تهیه شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: میوه‌ ، رنگ‌ سبز ، زرد ، نارنجی
ارسال به دوستان
۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید!