فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۱
کد ۸۶۳۳۳۸
انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۱

با خوردن این میوه از پوکی استخوان جلوگیری کنید

با خوردن این میوه از پوکی استخوان جلوگیری کنید
همین محققان در مطالعه دوم دریافتند که از دست دادن سلامت استخوان با فرآیند های التهابی در بدن مرتبط است و آلو خشک به عنوان ضد التهاب شناخته شده است.
فرارو نوشت: یک مطالعه جدید از سوی محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که خوردن ۵ تا ۶ آلو خشک در روز می‌تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از ابتلاء به پوکی استخوان جلوگیری کند.
 
بر اساس تحقیقات جدید، گنجاندن آلو در رژیم غذایی روزانه ممکن است به سلامت استخوان کمک کند. پوکی استخوان، یا از دست دادن توده و تراکم استخوان، به ویژه در افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد که منجر به افزایش خطر شکستگی می شود.
 
یک مطالعه جدید از سوی محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که خوردن ۵ تا ۶ آلو خشک در روز می تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از ابتلاء به پوکی استخوان جلوگیری کند.
 
همین محققان در مطالعه دوم دریافتند که از دست دادن سلامت استخوان با فرآیند های التهابی در بدن مرتبط است و آلو خشک به عنوان ضد التهاب شناخته شده است.
 
پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان های فرد تراکم و جرم خود را از دست می دهند و احتمال شکستگی استخوان ها افزایش می یابد.
 
نیمی از زنان بالای ۵۰ سال و از هر چهار مرد یک نفر در معرض خطر شکستگی استخوان قرار دارند. از دست دادن توده و تراکم استخوان می تواند در هر سنی رخ دهد. با این حال، پوکی استخوان در میان افراد مسن شایع تر است. پوکی استخوان بیشتر در زنان یائسه رخ می دهد.
 
استخوان های لگن، مهره های نخاعی و مچ دست شایع ترین محل شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان هستند، اگرچه ممکن است در هر استخوانی رخ دهند. برای افراد مسن، شکستگی های لگن می تواند بسیار شدید باشد.
 
دکتر «مری جین سوزا»، سرپرست تیم تحقیق، خاطرنشان کرد: «التهاب ممکن است عامل مهمی برای از دست دادن استخوان پس از یائسگی و یک هدف بالقوه برای درمان های تغذیه ای باشد.»
 
او گفت: «آخرین تحقیقات ما بزرگترین کارآزمایی را با گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰ زن یائسه برای بررسی ارتباط بین آلو خشک و سلامت استخوان نشان می دهد.»
 
وی در ادامه افزود: «مطالعه ما اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف فقط ۵ تا ۶ آلو خشک در روز از کاهش تراکم استخوان در لگن جلوگیری می کند، جایی که بیشترین نگرانی برای مردان و زنان مسن است، زیرا شکستگی های لگن معمولاً منجر به بستری شدن در بیمارستان و کاهش کیفیت زندگی می شود.»
 
اگرچه لزوماً مشخص نیست که چه چیزی در آلو خشک وجود دارد که این اثر مطلوب را بر سلامت استخوان ها به همراه دارد، اما این میوه کامل حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم برای استخوان ها، از جمله پتاسیم، مس، و ویتامین K است. آلو همچنین حاوی پلی فنول است؛ ترکیباتی بیواکتیوی که به نظر می رسد در تشکیل استخوان نقش دارند.
ارسال به دوستان
captcha
احراز استطاعت جسمی ۶ هزار و ۸۰۰ متقاضی حج ۱۴۰۶ پیمان مکه به رویارویی نظامی سه کشور با ایران نمی انجامد- سید جلال ساداتیان تفکر تحلیلی: کلید طلایی تصمیم‌گیری درست در دنیایی سرشار از اطلاعات گمراه‌کننده صبورترین شکارچی های دنیا؛ ساعت ها منتظر یک فرصت می مانند 2100 سال پیش، یونانی ها کامپیوتر ساخته بودند؟ (+عکس) انتقاد نتانياهو از سیاست لندن در برابر تهران: جمهوری اسلامی انگلیس، اولین کشور اسلامی دارنده بمب اتمی است در مراسم بدرقه «ایرج» چه گفته شد؟ آمریکا برای واردات پهپاد تعرفه ۱۰۰ درصدی گذاشت ایلان ماسک: هوش مصنوعی گراک ۴٫۷ با داده‌های فضایی تغذیه می‌شود هیولای ۶۰۰ اسب‌بخاری مرسدس بنز که فقط ۲۵ نمونه خیابانی داشت (+عکس) لغو کامل اعدام در لبنان / اولین در خاورمیانه فورد تاندربرد؛ تصویری از آغاز عصر خودروهای لوکس شخصی (+عکس) نمونه ای خاص از کار معماران ایرانی در پارک فناوری پردیس تهران (+عکس) پزشکیان سالگرد استقلال پاکستان را تبریک گفت معمای ریاضی: الگوی عددی مخفی را پیدا کنید و مقدار X را به دست آورید!