فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۱۰۲۸
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶-۰۴-۱۴۰۰

ویتامینی برای کاهش خطر پرفشاری خون

ویتامینی برای کاهش خطر پرفشاری خون
این ماده مغذی به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی موجود است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف مداوم یک نوع ویتامین "ب" می‌تواند بروز پرفشاری خون را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، کولین جزئی از ویتامین‌های گروه ب (ویتامین ب ۴) است که برای متابولیسم چربی، رشد سالم مغز، حرکت ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و سوخت و ساز انسان لازم است. کمبود این ماده در بدن میتواند موجب تجمع چربی اضافی در کبد ‌شود.

تاکنون مطالعات زیادی به بررسی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین (یک متابولیت کولین) با خطر پرفشاری خون نپرداخته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، اخیرا مطالعه ای به منظور ارزیابی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین و خطر بروز پرفشاری خون در افراد بزرگسال طراحی و اجرا شده است.

به گفته دکتر پروین میرمیران، رئیس مرکز تحقیقات تغذیه در بیماریهای غدد درون ریز، یافته‌های این مطالعه که در بستر مطالعه قند و لیپید تهران انجام شده بود، نشان دادند که در طول بیش از 7 سال پیگیری به ازای هر 100 میلی گرم افزایش در مصرف کولین خطر بروز پرفشاری خون 16 درصد کاهش می‌یابد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این ارتباط در افراد جوانتر و مردان قویتر است و این گروه بهره بیشتری از مصرف کولین می‌برند.

این ماده مغذی که ترکیبی ارگانیک و محلول در آب است، به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی موجود است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
شاگرد «رهبر سوم»: نگاه ایشان در مسائل اجتماعی و فرهنگی، "مداراجویانه" است/ پاسخ رهبری به پیام خاتمی نشانه است پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران؛ وزش باد شدید و رگبار در راه است اعتراض رسمی سپاهان و تراکتور به فدراسیون فوتبال درباره اهدای جام قهرمانی به استقلال هشدار مدیریت بحران هرمزگان درباره رگبار، تگرگ و طوفان در ارتفاعات استان لبنان مجازات اعدام را لغو کرد بازداشت دهیار سابق یکی از روستاهای شهریار با دستور قضایی و اتهام مالی صدور هشدار زرد هواشناسی در یزد و آماده‌باش مراکز درمانی برای مقابله با گرمازدگی اعطای مجوز خزانه‌داری شمش طلا و نقره به دو بانک بزرگ برای پلتفرم‌های خرید آنلاین صعود دراماتیک پاختاکور به لیگ نخبگان آسیا با درخشش بشار رسن و پیروزی پرگل الاتحاد بن‌بست مالی در مذاکرات فولاد خوزستان و رامین رضاییان بر سر رقم قرارداد هشدار پلیس راهور درباره ساعات بحرانی تصادفات و ممنوعیت تردد کامیون‌ها در محورهای مشهد حمله یمن به کشتی حامل تجهیزات نظامی عربستان در باب المندب رئیس کمیسیون امنیت ملی: تفاهم‌نامه فعلی با آمریکا موضوعیت ندارد نتانیاهو: جولان برای همیشه اسرائیلی خواهد ماند! ترامپ: روسیه با آزادی یک شهروند آمریکایی موافقت کرد