فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۰
کد ۸۲۳۰۲۴
انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۰

فایده چای سبز برای بهبودیافتگان سکته مغزی

فایده چای سبز برای بهبودیافتگان سکته مغزی
محققان احتمال ‌می‌دهند وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند پلی‌فنول‌ها و کاتچین موجود در چای سبز در این امر دخیل هستند.
مطالعات جدید محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن با بررسی بهبودیافتگان سکته مغزی نشان می‌دهد نوشیدن حداقل هفت فنجان چای سبز در روز، خطر مرگ به هر دلیل را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه خبری ساینس، سکته مغزی به دلیل وقفه‌ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ‌ها بوجود می‌آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می‌شود و بخشی از بافت مغز آسیبچای سبز برای بهبودیافتگان سکته مغزی مفید است می‌بیند. فشار خون، دیابت، آپنه انسدادی خواب، بیماری‌های قلبی عروقی، استعمال دخانیات، کلسترول بالا، چاقی و عدم فعالیت بدنی از جمله مهمترین دلایل سکته مغزی محسوب می‌شوند.سابقه خانوادگی سکته مغزی، سن، نژاد، جنسیت و هورمون نیز در این عارضه دخیل هستند.
 
سکته مغزی در هر دو شکل ایسکمیک و هموراژیک، خطر شدید مرگ را به دنبال دارد. مطالعات جدید با بررسی بیش از ۴۶ هزار نفر داوطلب ۴۰ تا ۷۹ ساله  نشان می‌دهد نوشیدنی های ضد التهابی مانند چای سبز می‌توانند خطر مرگ ناشی از سکته مغزی را تا ۶۲ درصد کاهش دهند. 
 
محققان احتمال ‌می‌دهند وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند پلی‌فنول‌ها و کاتچین موجود در چای سبز در این امر دخیل هستند.
 
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، سکته مغزی سومین عامل ناتوانی در سراسر جهان و دومین علت مرگ و میر است. نکته حائز اهمیت این است که این عارضه به طور کامل قابل پیشگیری است. در سال جاری ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از سکته مغزی جان سالم به در بردند؛ ولی بسیاری از این افراد با چالش‌های اساسی از قبیل ناتوانی جسمی، مشکلات ارتباطی، ‌تغییر در نحوه تفکر و احساسات، از دست دادن شغل و درآمد و روابط اجتماعی روبرو هستند.
ارسال به دوستان
captcha
تولد پنج‌قلوی پسر در تبریز داشتن گواهینامه موتورسیکلت حق زنان است نباید در برابر صدور آن مقاومت کرد پورشه برای فرار از جریمه ۱.۵ میلیارد یورویی سراغ خودروساز چینی رفت اعلام آمار فروش هفتگی سالن‌های تئاتر منتفی شد؟ جو کنت: ترامپ پیش از وقوع فاجعه از جنگ کنار بکشد امضای حامد عنقا؛ فرمول موفقی که شاید به نقطه اشباع رسیده باشد آغاز پخش «هزار داستان» با اجرای حسین پاکدل افزایش فوتی‌های زلزله اندونزی با حدود ۵۰۰۰ آواره سپند امیرسلیمانی و همسرش مجری تلویزیون شدند بزرگ ترین منبع هلیوم جهان کجاست؟ گازی که برای فناوری حیاتی است حمله روسیه به زیرساخت‌های مورد استفاده نیروهای اوکراینی زمان و شرایط حراج جدید شمش طلا اعلام شد داماد ترامپ با سران حماس دیدار می‌کند خاتمی: امیدوارم مراکز قدرت گفت‌وگو را به رسمیت بشناسند/ امیدوارم به‌جای اینکه یکطرفه بگویند و بشنوند، به شنیده‌ها ترتیب اثر بدهند حملات موشکی و پهپادی به جازان عربستان