۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۳۰۶۰
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۷۳۰۶۰
انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۵-۰۸-۱۳۹۶

بلبشو در کرمانشاه، متهم در خیابان قرنی تهران

فقط بخش کوچکی از این شهروندان ناتوان به واسطه خانواده، شرایط خاص زندگی و نظایر این ها، تبدیل به انسان های توانمند می شوند، اما بقیه -یعنی اکثریت- همچنان ناتوان می مانند و همین ناتوان ها، عهده دار نقش ها و مسؤولیت های جامعه می شوند.

عصر ایران؛ جعفر محمدی* - در زلزله کرمانشاه، نه فقط شاهد بحران زلزله که حتی بیش از آن، نظاره گر بحران های رفتاری و مدیریتی بودیم. نه مسؤولان می دانستند که در آن شرایط بحرانی چه باید کنند، نه مردمی که به آسیب دیدگان کمک می کردند و نه زلزله زدگان.
اکنون نیز که چند روزی از زلزله می گذرد، باز شاهد هرج و مرج در منطقه هستیم.

می توان این مشکلات را ناشی از سوء مدیریت ستاد بحران دانست، که هست.
می توان سخن از ناکارآمدی هلال احمر به میان آورد، که می توان.
می توان نقدهایی بر نیروهای مسلح، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و اطلاعات، وزارت بهداشت ، استانداری و ... وارد کرد که می توان.

حتی می توان رفتار مردم را مورد انتقاد قرار داد که باز می توان.

همه این ها درست است ولی می خواهم بزرگ ترین متهم این بلبشو را معرفی کنم: وزارت آموزش و پرورش، واقع در خیابان قرنی تهران.

بلبشو در کرمانشاه، متهم در خیابان قرنی تهران

شاید تعجب کنید که مشکلات ناشی از زلزله و امدادرسانی چه ربطی به آموزش و پرورش دارد؟
پاسخ من این است: همه مشکلات کشور، ریشه در نظام آموزشی فشل و ناکارآمد ایران دارد چرا که آموزش و پرورش هرگز نتوانسته است کودکانی که تحویل می گیرد و در اوایل جوانی تحویل جامعه و دانشگاه می دهد را "توانمند" کند.

خروجی آموزش و پرورش، تازه جوانانی هستند که 12 سال در یک سیستم پادگانی، تحت گسترده ترین فشارهای آموزشی و روانی قرار می گیرند و به جز چند آموزه کاربردی مانند خواندن و نوشتن (آن هم ناقص) و چهار عمل اصلی ریاضی (آن هم ناقص تر) چیزی یاد نمی گیرند و به عنوان یک شهروند ناتوان وارد جامعه می شوند.

فقط بخش کوچکی از این شهروندان ناتوان به واسطه خانواده، شرایط خاص زندگی، طی کردن دوره های توانمندسازی در بیرون از مدرسه و دانشگاه و نظایر این ها، تبدیل به انسان های توانمند می شوند، اما بقیه -یعنی اکثریت- همچنان ناتوان می مانند و همین ناتوان ها، عهده دار نقش ها و مسؤولیت های جامعه می شوند: شهروند ناتوان، پدر ناتوان، مادر ناتوان، همسر ناتوان، مدیر ناتوان، مهندس ناتوان، پزشک ناتوان، معلم ناتوان، فروشنده ناتوان، راننده ناتوان، روزنامه نگار ناتوان، تاجر ناتوان، تکنسین ناتوان، صنعتگر ناتوان، کشاورز ناتوان، کارگر ناتوان و ... .

معلوم است که در چنین جامعه ناتوانی، هم طلاق زیاد می شود، هم منابع آب هدر می رود، هم هوا آلوده می شود، هم ارزش پول ملی کاهش می یابد، هم ترافیک گره سردرگم می شود، هم دانشگاه ها افت علمی پیدا می کنند، هم افسردگی فراگیر می شود، هم بازارهای جهانی به دست رقبا می افتد و ... .
حال همین جامعه ناتوان -که در حالت عادی اش هم بحرانی است- وقتی با بحرانی مزید بر وضعیت عمومی مواجه می شود، بیش از پیش به هم می ریزد، آشفته تر می شود، هرج مرج وجودش را فرا می گیرد و همه انگشت اتهام را به سوی یکدیگر دراز می کنند.

اگر آموزش و پرورش، به جای مجبور کردن کودکان و نوجوانان به حفظ کردن هزاران صفحه مطلب بیهوده و درگیر کردن آنها در چرخه کنکور، "راهبرد"ش را تغییر دهد و "توانمندسازی" افراد را "هدف اصلی" قرار دهد، آنگاه در سال های نه چندان نزدیک، می توانیم امیدوار باشیم که مردم ایران، با توانمندی زندگی کنند و به عنوان مثال بدانند که در موقعیتی مانند زلزله چه کنند و بتوانند آنچه می دانند را عمل نمایند.

بی هیچ تعارفی می گویم: هر زلزله ای در هر ساحتی از ایران می بینید، کانون آن زلزله، آموزش و پرورش است.
مادام که آموزش و پرورش ایران اصلاح نشود، کشور اصلاح نخواهد شد. 


*صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران و عضو اندیشکده آموزش و پرورش عصر ایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۵۴
غیر قابل انتشار: ۸
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
5
108
جانا سخن از زبان همه مردم زجر کشیده ایرانی میگویی
به معجزه نیاز داره این برهه زمانی ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
104
14
دوست عزیز مدیریت بحران یک رشته علمی دانشگاهی است. در مدیریت بحران همه اینها پیش بینی شده و راه حل های لازم ارائه شده اند. این ربطی به اموزش و پرورش ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
دوست عزیز نگرفتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
اتفاقا به آموزش و پرورش مربوطه میشه درآموزش و پرورشه که تمام زیربناها نهادینه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
38
25
نه عزیز دل برادر. کاملا در مسیر اشتباه مطب رو نوشتی. میدونی همین دانش آموزان دیروز که امروز از دانشگاه ها بیرون میان کجا هستند؟ می دونی همون دانش اموزان دیروز که امروز از دانشگاه بیرون میان کجا مشغول کار هستن؟
یکم تحقیق کن! دانش آموزان ممتاز مدرسه ها ، فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها الان کجا هستن؟ همکلاسی های زرنگ مدرسه ما الان میدونی کجا هستن...
خودتون هر از چند مدتی تیتر می زنید. نابغه های این مملکت تو کدوم کشور زندگی می کنن.
بعد انتظار دارید کارهای این مملکت رو چه کسانی اداره کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
59
23
قربونت اشتباه کردی
خیلی خیلی اشتباه کردی!
موقع تقسیم بودجه کجا بودی که قلم بزنی که سهم آموزش و پرورش چقدر میشه؟
بودجه نمیدین انتظار دارین شق القمر کنه آموزش و پرورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
مشکل آموزش و پرورش ما ف بودجه نیست، هدر دادن همین بودجه کنونی است در راستای تربیت نسلی ناکارآمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
وااااای از این نگاه کوته بینانه که همه چیز رو بودجه می بینه.
عزیزم یه بار دیگه مقاله رو بخون، اصلا بحث کمبود بودجه نیست بلکه رویکرد است که داره راه اشتباه میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
3
44
هنوز هم حسابشون نمی کنید

استعدادهای ما الان خارج از کشور هستند

متهم اصلی دولت ها هستند

من که نخبه نیستم فقط تحصیلات دانشگاهی دارم نمی تونم تحمل کنم دارم میرم، وای به حال اونا

برید تحقیق کنید ببینید مدیران تریلیاردی کشور کجا هستند
توجه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
2
31
لطفا اطلاع رسانی کنید
مردم اگر خودشون کمک به زلزله زدگان را جمع آوری و ارسال می کنند ،همه چیز را بصورت سهمیه ای بسته بندی کنند.
اینجا امکان اینکار وجود ندارد.
یک کارتن کنسرو را میدهند به یک نفر و به بقیه نمی رسد.
یک پلاستیک بزرگ لباس را میدهند به یک نفر و به بقیه نمی رسد.
لطفا بصورت کارتنی و پلاستیک زباله ای نفرسید.
بسته بسته کنید .کمک میرسه اما به همه نمی رسه.
انگولک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
28
داداش اگه کسی از فامیلتون تو آموزش و پرورشه اوضاع را بپرسید. تصمیم گیر یکی نیست... مانورزلزله مدارس هم فرمالیته است. فقط اجرای بخشنامه....
كاميار مجيدي پارس آباد مغان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
18
1- مجلس يا دولت ، قبل از وقوع هر حادثه اي ستاد بحران همه شهرستانها و استانها را مكلف به تعيين نقشه عملكرد پيش از بروز انواع بحرانها نمايند تا موقع حادثه سردرگمي بوجود نيايد
2- قانون الزام مردم به پرداخت هزينه و دريافت تاييديه توسط سازمان نظام مهندسي و پرداخت هزينه بي معنا برداشته شود اينهمه خرابي مسكن هاي نوساز نشان دهنده ناكارآمدي نظام مهندسي و دريافت نابجا و نامشروع هزينه ها بود - با احترام به مهندسين با وجدان و مسئول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
25
درد ما آموزش و پرورش است
هر گرهی تو کشور باشه، سرنخش تو وزارت آموزش و پرورشه که رسما فاجعه است
خبازي مقدم خويي
Seychelles
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
24
خانه از پاي بست ويران است اموزش پرورشي كه توانمند وبرنامه دار نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
18
" مدیران ناتوان " این یه مورد مربوط به ژن خوبه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
16
متاسفانه باید از 1/1/1 شروع کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
19
آموزش پرورش مشکل اساسی دارد حتی درختان و گیاهان حوزه اطراف خودمون رو هم کامل نمیشناسیم ولی توی علوم آوند و چیزای دیگه که یادم نمیاد خوندیم
ناشناس
Norway
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
4
20
وقتی بودجه نهاد های فرهنگی غیر شفاف که تعدادشان از وزارت خانه ها هم بیشتر است و چندین برابر اموزش پرورش بودجه میگیرند ، نباید انتظار داشته باشید که اموزش پرورش معجزه کند .
در کشور های توسعه یافته معلمان بالاتارین حقوق را در میام مردمان خود دارند ان هم بر خلاف کشور ما ...
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
18
الگوی نروژ در همه ارکان راه حل نجات ایران
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
28
5
5 ساله کشور دستتونه درست میکردید دیگه.
بهروز از کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
7
درود خداوند بر شما واقعیت است احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
27
وقتی علوم انسانی را غربی می نامند یعنی نه تنها به آن اعتقاد ندارند بلکه از آن می ترسند زیرا نگران آگاه شدن مردم از واقعیت ها را دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
14
احسنت. کاملا موافقم. اما خوب می شد راه حلی برای نجات از این آموزش و پرورش فشل هم ارائه می کردید.
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
11
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
اگر به اطرافمان یک نگاه بیندازیم به وضوح می بینیم نخبگان ما از مملکت رفته اند و یا در فکر رفتند جوانان با تحصیلات بالا بی کار هستند چنین جامعه ای و رستگاری
ناشناس
Sweden
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
9
بسیار زیبا گفتی آقای محمدی عزیز
زنده باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
4
16
پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 که آلمان به ویرانه ای تبدیل شده بود نشست بین المللی در آن کشور و با حضور کلیه کشورهای از جمله متفقین و ... به مظور کمک به بازسازی آن کشور برگزار شد و در آن جلسه بیسمارک صدراعظم آلمان اعلام کرد تمام کمکهای کشورها را در آموزش و پرورش هزینه خواهم کرد و چنانچه آموزش و پرورش قدرتمند باشد کشور بسرعت پیشرفت خواهد کرد و همینگونه نیز شد.قدرت برتر صنعتی ، تجاری و اهل کار و تلاش.
پاسخ ها
abu
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
حاجی، درسته در مثال محل مناقشه نیست، ولی عزیزم، «بیسمارک» صدراعظم آلمان مال دوران پیش جنگ جهانی اوله نه پس از جنگ جهانی دوم!!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
دوست عزیز، بیسمارک در سال 1898 خیلی قبل از شروع جنگ جهانی اول در سال 1914 فوت شده! چگونه 47 سال پس از مرگش برلی آلمیان تصمیم گرفته است؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
5
آقا این آموزش و پرورش سالهاست مرده است.
از مرده چه انتظاری
مدیریت هم به ژن خوب است
وقتی ژن های خوب مدیرند همین است
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
5
کلمه ای در دنیا وجود داره به اسمSTANDARD که البته در فارسی ترجمه میشه استاندارد من فکر میکنم ریشه همه مشکلات از همینجا شروع میشه که ما فقط ترجمه کردیم استاندارد....همین ! جای خالی اداره استاندارد در همه جا هست که وظیفه اش کمتر از آموزش و پرورش نیست .پیشنهاد میدم در مورد سازمانهای استاندارد جهانی کارشناسان عصر ایران مقاله ای تهیه بکنن تا بیشتر با این سازمان و کلمه آشنا بشیم . با تشکر.
safa
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
3
ما چرا از کشورهای دیگر مثل ژاپن یا المان اگو برداری نمیکنیم اونها هم کشورشان مثل کشور ما در یک برهه از زمان ویرانه بوده ولی الان از همه لحاظ چه اقتصادی صنعنی . اموزشی و غیر... جز برترین کشورهای دنیا هستند . الگو برداری که دیگه گناه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
7
کسانی در مورد آموزش و پرورش تصمیم می گیرند، مقاله می نویسند، تحلیل می کنند که اکنون در سیستم آموزش و پرورش نیستند.
پارسال برای هنرستان فنی با 300 دانش آموز دو میلیون بودجه داده شده چه انتظرای داری آقای سرمقاله نویس؟؟؟
حقوق معلم پنج روز اول ماه تمام میشه. 25 روز بقیه را باید به فکر زندگی روزمره خودش باشه نه چیز دیگه
شماها در یک فضای فانتزی نشستید و از هیچ چ چ چیز خبر ندارید. کمی منصف باشید
فقط سانسور نکنید و پیام را بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
4
اگر عمدی در باشد چه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
3
وقتی کسی اهمیتی به معلم و دانش آموز نمیدهد خروجی همین است آشی برای همه بخته میشه که یک وجب روغن روش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
1
5
من به عنوان معلم قبول دارم که ضعف اموزشی داریم...ولی با مدرک فوق لیسانس ماهی 1800 چطور میتونم بدون کار دوم در تهران خرج خانواده بدم..باید کار دوم داشته باشم و سر کلاس خستگی در کنم...متاسفم که اینو میگم وگر صاحب خانه و اقساط اجازه نفس کشیدن هم نمیدن چه برسد به مطالعه و تحقیق
ناشناس
Kuwait
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
4
کاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
3
1
خدا را شکر یک دیوار کوتاه در این مملکت هست که همه تقصیر ها گردنش بیافتد، علت اصلی ضعیف بودن آموزش وپرورش در این مملکت در همه دولت‌ها همین بوده که بتوانند ناکارامدی هایشان گردن این مجموعه بزرگ و بی صاحب بیاندازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
1
2
تازه از این سیستم داغون نخبه هایی هم که میان بیرون به دلیل عدم مدیریت میرن اونطرف آب و ما میمونیم و نخاله های داخلی با مهندسی مسکن مهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
2
درود بر شما عالي بود . مطالب آموزشي حتي از زماني كه ما بچه بوديم مسخره تر شده.
یک کرمانشاهی
United States of America
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
3
آقایان آموزش وپرورش ما نه تنها درجا میزند بلکه سیر قهقرا دارد شک نیاید کرد با این اوضاع دانش آموزان نسل آینده بیسواد بیسواد خواهند بودمدیریت کشورگویا برای هرمشکلی باید چند صد بار تکرار یشود تا یک موردی بدون نقص مدیریت شود زلزله بم وشمال را ما تجربه کردیم درس لازم را نیاموختیم بر اساس چه روشی چه پلت فرمی در شرایط این چنینی مدیریت بحران کنیم معلوم نیست این همه مانور زلزله برای چه بوده است فقط برای رفع تکلیف !!اگر فداکار ی هوانیروز قهرمان نبود معلوم نبود چه بلاهای دیگر بر سرمردم مصیبت زده می آمد جادارد از پرسنل زحمتکش وفداکار ارتش جمهوری اسلامی پادگان ابوذر همیشه قهرمان هوانیروز همیشه قهرمان کرمانشاه تقدیر نمایم هوانیروزی که درسال 59 دشت ذهاب را به گورستان تانکهای صدامی تبدیل نمود گویا اینبار درحماسه ای دیگر سال 59 را بار دیگر تکرار نمود وباعث آرامش مردم منطقه گردید درود خدا بر خلبانان جان برکف هوانیروز که حتی بعد از ماموریتشان آرام نمشینند وبا اتومبیلی که دارند راسا متولی جمع اوری کمک به مرد زلزله زده میشوند از مردم ایران تبریزی زنجانی تهرانی گیلانی خوزستانی کردستانی بند رعباسی زاهدانی مشهدی اصفهانی یزدی وتمام تمام تشکر میکنم ازسپاه پاسداران وتمام نهادهم متشکریم
ناشناس
Germany
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
1
2
در کشور ما فقط یک نفر در رشته مدیریت بحران دکترا دارد که خوب بود از وجود ایشان استفاده بهینه میشد :-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
1
2
سیستم آموزشی آلمان برای استخدام معلمان خصوصاً در مقطع ابتدایی از افراد نخبه جامعه استفاده می کند حال مقایسه کنید با استخدام معلمان ابتدایی در ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
1
2
من فکر می کنم دیگر همه به این نتیجه رسیده اند که این نظام آموزشی مشکل اساسی دارد اما تعجبم در این است که این همه پافشاری و مقاومت برای ادامه دادن همین راه چه معنایی دارد
مهدي
Singapore
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
1
0
عصر ايران
بر هيچكس پوشيده نيست كه ريشه اكثر مشكلات جامعه امروز مادر ناكارآمدي آموزش هست، نه فقط ناكارآمدي آموزش و پرورش بلكه ناكارآمدي همه دستگاه هاي متولي
ولي به اعتقاد من اين شيوه انتقادي هيچ كمكي به بهبود وضعيت آموزش نخواهد كرد
در وهله اول مقالات شما در حوضه آموزش پر از انتقاد و كلي گويي هست ولي در كنار آن هيچ راهكاري ارائه نميدهيد
وزارت آموزش و پرورش يك وازرتخانه عريض و طويل هست كه توانش از برطرف كردن حداقل نيازهاي كاركنانش فراتر نمي رود
شما هم هر از چندگاهي با يك كارشناس اهل فن مصاحبه ميكنيد كه چيكده اش اين ميشود مدنيت در تركيه و مالزي و امارات افزايش يافته است
طرح مشكل و قياس با كشورهاي همسان خوب هست ولي هيچكس نميگه كه ما از كجا بايد شروع كنيم و ايراد اول چيست راه حلش چيست
اگر امروز شروع كنيم توقعمان اين است ده سال ديگه كجاي اين برنامه باشيم
وبعد از بيست سال به چه چيزي ميرسيم
اگر
ناشناس
Germany
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
1
0
کاملاً صحیح است .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
1
1
فرهیختگان محترم عصر ایران و کاربران محترمتان.

خواهش میکنم تا این روش غیر فنی و بیهوده این وزارتخانه عریض و طویل که جز به هدر دادن عمر این بچه ها و پول مملکت و تمام ضرر و زیانهای مشهود و غیر مشهود که به این مملکت وارد میکند از پا ننشینید و قول میدهیم ما هم با شما همصدا شویم تا این روش تئوری و منسوخ شده تبدیل به رشته های فنی و تخصصی گردد که حد اقل بچه هامون بعد از 20 سال قادر به جدا کردن دو عدد نخود ولوبا از هم باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
خیلی عالی بود ، در کنار توانمند سازی ، بایستی "مهارت آموزی" را نیز اضافه کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
واقعیت تلخ است .اسم انرا میشود نداشتن مهارت شهروندی هم گفت حکومت یکی از وظایف اش اموزش همین مهارت ها است. اهمیت اموزش وپرورش در حد نهاد های امنیتی ولشکری وحتی پیشتر از ان است. مطمن باشید یک جامعه قانون مند هشتاد درصد از مشکلات(چه در حوز قضایی وجامعه ) یک کشور را کم می کند. ولی متاسفانه نمایندگان ومدیران (در هر دو جناح )ما با این هم ادعا به این مسائل توجه ندارند ووقت مدیران اموزشی باید صرف یافتن انواع راه های گرفتن شهریه وتامین خرج دخل مدارس شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
حرف درستی است آقای محمدی
پیشنهاد میکنم سری بزنید به کتابنامه های رشد که در آن کتاب های مناسب برای دانش آموزان ، معلمان و ... معرفی می شوند .ببینید برای مخاطبان دبیرستانی چه کتاب هایی توصیه شده اند. کتاب های کنکوری و تستی حضور پر رنگی در این کتابنامه ها دارند. شما از نظامی که ارزشیابی خروجی های آن با تستینگ انجام می شود ، چه انتظاری دارید.
البته جسارتا عرض کنم که مسئله را ساده دیده اید. بنده به عنوان فردی که سالها در آموزش و پرورش کار کرده و می کنم بر این باورم که آموزش و پروش دغدغه هیچ یک از ارکان نظام نیست چر اکه به عمل کار برآید به سخندانی / سخنرانی نیست
از ایلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
کلیت مباحث این مثاله را می پذیرم. بنده یک کتابدار هستم. این حرف شما را بنده در باب کتاب و کتابخوانی دارم. نهاد آموزش و پرورش چه می کند که دانش آموزان این قدر از کتاب گریزان شده اند؟ چرا خروجی آموزش و پروش کتاب گریزی است؟ آپ قطعا باید در سیاست هایش تغییر ایجاد کند. به جای مجبور کردن دانش آموزان به حفظ کردن مشتی اطلاعات به دردنخور باید دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهد. بخشی از این مشکل به جوّی برمی گردد که معلمان بزرگوار ایجاد کرده اند؛ ادعا می کنند که حقوقشان کم است و از زیربار شانه خالی می کنند. باید گفت که حقوق معلمان از کارمندان متوسط به بالای دولت است و این همه بلبشو به خاطر هیچ است. خانواده بچه هایشان را به آپ تحویل می دهند اما آپ فردی ناکارآمد در همه مسایل را تحویل جامعه می دهد. آیا چیزی غیر از این است؟
آیا ویتامین‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند؟/ معرفی ۲ ویتامین لاغرکننده شوخی عجیب با قزوینی‌ها در برنامه تلویزیونی (فیلم) آقای علم‌الهدی! وارونه نگویید/ شکل فعلی حجاب در دولت مرحوم رییسی رایج شد/ دولت آزاد نکرده زیر بار برخورد چماقی نرفته قوی‌ترین بمب‌های متعارف چین، روسیه و آمریکا/ مادر و پدر همه بمب‌ها!(+عکس) علائم حمله بدن به خودش و بیماری های حاصله از آن یاغیان خراسان دوباره سربرآورده‌اند / دزد ، یاغی یا سردار ؟ اسنادی متعلق به بیش از نیم قرن پیش چه اطلاعاتی از ژاندارمری قوچان می‌دهند / آن‌ها چرا دستگیر شده بودند (فیلم) هشدار؛ وضعیت قرمز در ۱۱ نقطه تهران روش‌های طبیعی سفید کردن دندان‌ها آدم برفی ۲۰ متری هم ساخته شد (فیلم) حمله شجاعانه و ضربه کاری یک اسب به تمساح غول‌پیکر و طمع‌کار (فیلم) انتقاد روزنامه خراسان از ادامه فیلترینگ : ۸۵ درصد مردم تصمیم شان را گرفته اند که از فیلترشکن استفاده کنند/ مسئول پیامدهای مراجعه به سایت های غیراخلاقی شمایید این سوپ‌ها را یک روز در میان بخورید مرگ ۲۴ بیمار هموفیلی در ۸ ماه ؛ قربانیان جدید کمبود دارو سفر ۱۵۰۰ کیلومتری با یک باک بنزین / یک خودروی بسیار کم‌مصرف (+عکس) از خواص بی‌نظیر زیره سبز چه می‌دانید؟