۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۱۷۲۵
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۱۷۲۵
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو؛ با طرح حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان جدا شده موافق هستید؟

امروز در "90 دقیقه گفت و گو" در مورد حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان جدا شده با هم حرف می‌زنیم. قرارمان این است که هر هفته ، «دو» روز، دور هم جمع شویم و یک موضوع را به بحث بگذاریم.

عصر ایران- کمیسیون اجتماعی مجلس با بررسی  مسئله حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در حال آماده سازی طرحی برای ارائه به صحن علنی مجلس است.

زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در همین ارتباط گفت: ثبت عنوان طلاق در شناسنامه برای بانوان در بسیاری از فضاها به ویژه عرصه‌های اجتماعی آسیب‌زا شده و مراجعات و مطالبات زیادی از بانوان برای حذف عنوان طلاق از شناسنامه وجود دارد. : در برخی موارد دیدگاه ها و نگاه از سوی برخی آقایان به زنان مطلقه مناسب نبوده و به نظر می‌رسد با حذف طلاق از شناسنامه زنان این معضل مدیریت و زنان با آرامش روانی بیشتری بتوانند فعالیت کنند.»

90 دقیقه گفت‌وگو؛ با طرح حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان جدا شده موافق هستید؟

این مسئله مخالفانی هم دارد از جمله رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور. مینو اصلانی در مخالفت با این طرح گفت: حذف واژه طلاق در شناسنامه زنان مطلقه اصلا قابل قبول نیست و معتقدم نوعی فریبکاری در زندگی است. نمی دانم با چه هدفی و چه کسانی این طرح را مطرح کرده اند؛ قطعا هدف نامبارکی است و آنچه در ظاهر در جامعه مطرح است این است که حذف مطلقه بودن در شناسنامه را مردم نمی پسندد چون تبعاتی را به دنبال دارد.»

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگو می‌خواهیم در مورد این طرح با هم گفت‌وگو کنیم

1- با طرح حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان جدا شده موافق هستید؟

2- به نظر شما محاسن و معایت این طرح چیست؟

3- زنان جدا شده در جامعه با چه مشکلاتی روبرو هستند؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

برچسب ها: طلاق ، زنان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
9
58
کاملا مخالفم.....چون صداقت تو جامعه ما وجود نداره......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
من هم مخالفم ولی حداقل اگر قراره واژه طلاق پاک بشه هم از شناسنامه مرد پاک بشه و هم زن و در ضمن وقت ازدواج طبق استعلامی به طرفین که قصد ازدواج دارن اعلام بشه که زندگی با صداقت شروع بشه نه پنهانکاری .
گلناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
فکر میکنم باید تاکید بشه که خانم ساعی علت این طرح رو مشکل "فعالیت در عرصه های اجتماعی" عنوان کردند نه بحث ازدواج مجدد. همه با مسائل و مزاحمت هایی که در محیط های کاری و اجتماعی برای خانم های مطلقه پیش میاد آشنایی دارند و نیاز به توضیح مجدد نیست. برای ازدواج طرفین باید چنان امنیت روانی برای هم ایجاد کنند که بتونن هر مسئله کوچکی رو بدون مشکل باهم در میون بذارن چه رسد به ازدواج و طلاق قبلی.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
همانطور که ازمایش قبل از ازدواج برای ثبت و اجرای صیغه ازدواج لازم است و بدون ان ازدواج ثبت و جاری نمیشه، بنابراین اگه استعلامی قبل از ازدواج برای اینکه طرفین قبلا ازدواج داشتند یا نه، اجباری بشه با حذف موافقم و البته برای هم مرد و هم زن. عجب نظری دادما!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
من کارمند ثبت احوال هستم هستند زوجهایی که به نفاهم رسیده اند به ما مراجعه میکنند و خواهش و التماس میکنند که بواسطه مطلقه بودن خانم خانواده مرد با ازدواج انها مخالفت میکنند در خواست حذف واقعه طلاق در شنامه زوجه میکنند تا بتوانند موفق به ازدواج بشوند
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
48
12
به نظرم کار خوبیه. خیلی به زنان مطلقه ظلم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
یعنی بار این ضلم از روی دوش زنان مطلقه برداشته بشه و به دوش جوانانی بیفته که فکر میکنن طرفشون قبلا سابقه ازدواج نداشته ؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
33
4
این طرح احتیاج به کارشناسی اساسی داره. به نظرم طرح خوبیه به شرط اینکه کار کارشناسی حسابی روش انجامب شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
و اینکه برای مردان هم مشابه این کار انجام بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
54
این کار در حد دروغگویی می باشد. باید فرهنگ جامعه بالا برود نه اینکه از بیان واقعیت خودداری کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
اینکار باعث ترویج تست بکارت قبل ازدواج میشه .
سپیده
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
35
5
کاملا موافقم یعنی چی .حتما تو شناسنامه باید قید بشه مگه یه زن چه گناهی کرده شاید یه ازدواج نافرجام داشته تا اخر عمر باید پاسوز بشه
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
45
مخالفم...به نظر من این قضیه باعث ایجاد سو تفاهم در زندگی میشه...همینطور به ابزاری برای سو استفاده تبدیل خواهد شد...ما آدمها این حق رو داریم که از گذشته طرف مقابلمون باخبر باشیم...چون گذشته یک آدم نوع و شخصیت اون آدم رو برای ما تا حد بسیار زیادی مشخص میکنه.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
45
چه ایرادی داره. زنی که ازدواج کرده بگه قبلا ازدواج کردم. این که عین صداقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
ایرادش اینه که دیگه نمیتونن مثل یک دختر که بار اولشه میخواد ازدواج کنه مهریه بگیرن و باز طلاق بگیرن برن سراغ نفر بعد .
محمد حشمتی فر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
39
دردی دوا نمیشه چون نگاه جامعه به زن رو باید اصلاح کرد. نه صفحه شناسنامه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
دقیقا..فرهنگ سازی با این شرایط عرفی اعتقادی و اجتماعی که در جامعه ما حاکم هست خیلی کار دشوار و سختیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
35
بنظرم این فقط حذف صورت مساله و گسترش فرهنگ دروغ و پنهانکاری در جامعه است. متاسفانه مدیران ما به جای فرهنگسازی در جامعه درباره نگاه افراد به مسایل مختلف، میان فرهنگهای غلط رو در جامعه گسترش می دن. اگه طوری فرهنگسازی بشه که یک خانم مطلقه سرشو بالا بگیره و مثل سایر افراد در جامعه زندگی کنه نیاز به پنهان کاری نیست
نامدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
34
مخالفم . بنظرم باید همه چی در زندگی شفاف و روشن باشه نه پنهان کاری . ما باید یاد بگیریم حق انتخاب داریم و محکم پای انتخابمون بایستیم اگر روزی به هر دلیلی تصمیم به طلاق گرفتیم باید پای اون تصمیم و انتخاب بایستیم و نگاه جامعه رو به خودمون و تصمیممون مثبت کنیم . پنهان کاری و فرار از اصل موضوع و انکار واقعیت روش درستی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
32
2
موافقم به شدت. اتفاقا من خودم میخوام با یک زن مطلقه ازدواج کنم ولی خانواده ام اجازه نمیدن. اگر این کار قبلا انجام شده بود ما بدون مشکل با هم ازدواج می کردیم. با اینکه من می دونستم اون زن مطلقه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
18
5
به نظرم طرح خیلی خوبیه . اگه هنگام ازدواج مجدد فرد مطلقه چه زن و چه مرد از طریق مراکز اسناد رسمی به طرفین آگاهی لازم داده شود از دروغ گویی احتمالی جلوگیری می شود. واین عنوان طلاق که بار منفی دارد همیشه جلوی چشم فرد نیست .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
35
شناسنامه هر فردی نشان دهنده هویت اون شخصه با این کار کلاه سر مردان مجرد نگذاریم
سعدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
21
3
در کل کار خوبیه ولی مسائل باید ریشه ای حل بشه نه صورت مسائله را پاک کنن
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
24
8
موافقم
چون رییس محترم جامعه بسیج و سایر مخالفان نظرشون اینه که باعث بی صداقتی میشه
اما به این نکته دقت ندارند که خانم مطلقه قرار نیست با تمام آحاد جامعه و کسی که شناسنامه شو می بینه الزاما ازدواج کنه
اگر روزی موقعیتش پیش اومد خودش به طرف مقابل میگه
برای محکم کاری نهایتش اینه که بشه استغلام گرفت ولی قبل از اون دلیلی نداره همه بدونن خانم مطلقه هست
چون اغلب موارد باعث ایجاد ذهنیت و مزاحمت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
چون رییس بسیج گفته باید شما بر عکسش حرف بزنی حتی اگر حرف درستی زده باشد. عجباااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
چه مزاحمتی ؟ مگه روی پیشونیشون نوشته مطلقه ؟ قرار نیست که شناسنامه به همه نشون بدن .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
من با نظر سجاد موافقم..از شناسنامه پاک بشه ولی برای ازدواج از طریق استعلام در اختیار طرفین قرار بگیره..جامعه ما رفتارهای خوبی با خانم های مطلقه نداره و بهشون خیلی فشار روحی روانی وارد میشه..مزاحمت , دست درازی , حتک حرمت , نگاه بد , محروم شدن از برخی خدمات اجتماعی معلوم مثل اجاره منزل و خرید خانه یا یافتن شغل و ...و خیلی مشکلات دیگه..
ناشناس
Czechia
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
16
1
خب برید ببنید کشورهای پیشرفته دنیا که قبلا این راهها رو رفتند چیکار میکنند. ما هم همونکار رو بکنیم.
کشورهایی مثل ژاپن، آلمان، فرانسه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
26
من که مخالفم. دروغ گویی افزایش پیدا می کنه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
21
مخالف حذف ان هستم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
22
سلام
من مخالف حذف واژه طلاق از شناسنامه هستم.اگه به مشکل باشه مرد ها هم به مشکل بر میخورند.بعد اینکه تو جامعه ما راست گویی وجود نداره که یک زن یا حتی یک مرد خودش بگه که قبلا ازدواج کرده.بالاخره باید بدونیم که علت طلاق چی بوده.پس زن و مرد نداره.و همین عمل حذف باعث ایجاد مشکلاتی بیشتر از قبل برای زنها داره.و دیگه نمیشه به هیچ زنی اعتماد کرد و شک کردن تو جامعه بیشتر میشه.بهتر اینکه حذف نشه.و صد در صد مشکلات زنان با این کار حل نمیشه بهتر اینکه اول خودمونو درست کنیم.فرهنگ اجتماعی بهتر شه .ذهنیتمون درست شه در کل یک کار فرهنگی و اجتماعی عظیمی باید انجام شه.
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
20
به نظرم خیلی خوب نباشه. همینجوری صداقت وجود نداره اونم بردارن کلا همه چی دروغ میشه. مگر اینکه راه حلی پیدا بشه که طرف بتونه استعلام بکنه یا جوری فرهنگ سازی بشه که این موضوع برای همه عادی بشه خیلی مهم و حساس نباشه تو جامعه. در ضمن اگر قرار به هر تغییری بود برای آقایون هم اتفاق بیافته. مگه نمیگن حقوق برابر ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
4
1
یک سوال . در کشورهای خارجی طلاق ثبت می شود در شناسنامه ؟
الهام
Germany
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
15
بهتر هست به جای اینکه سعی شود با حذف گذشته ی یک فردی که طلاق گرفته و دروغگویی, در جامعه فرهنگ سازی کنیم تا این میزان مشکلات برای زنان مطلقه وجود نداشته باشد. منظورم این است که برلی افراد جامعه جا بیندازیم که فردی که طلاق گرفته احتمالا باتوجه به شرایط زندگیش بهترین گزینه ی ممکن رو انتخاب کرده و نباید در مورد گذشته ی افراد و تصمیماتشون قضاوت کرد. اینطوری افراد مطلقه با این میزان قضاوت ها و شرایط بد مواجه نمیشوند و در نتیجه نیازی به پاک کردن شناسنامه و دروغگویی وجود نخواهد داشت.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
12
سلام،طرح ازپختگی لازم برخوردارنیست چراکه بااین طرح فقط صورت مسئله راپاک میکنیم چرا که با پاک نمودن کلمه مطلقه ازشناسنامه بانوان مطلقه نه تنها صورت مسئله راپاک میکنیم بلکه تبعات خطرناک بعدی ان به مراتب از قانون فعلی بدتر خواهدبود.با قانون فعلی هم خیلی هاقانون را دورمیزنند چه برسد باطرح جدیدکه در واقع باکتمان مطلقه تبعات خانمانسوزی خواهد داشت ان هم بعداز تجدید فراش.میشود با غیرمریی نمودن کلمه مطلقه باچشم غیرمسلح درشناسنامه ازمنظر عمومی دغدغه بانوان مطلقه رالحاظ نمود(البته پیشنهاداست)
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
18
0
صد در صد موافقم
علی
Germany
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
3
در این خصوص دو دیدگاه وجود داره:

1- از یک طرف باید به خانمهای مطلقه حق داد که اطلاعات شناسنامه و زندگی خصوصی انها به راحتی نباید در اختیار همگان قرار بگیره. خصوصا وقتی در محیط کار یا سایر مواردی که امکان سوء استفاده از اونها وجود داره. بسیاری از پیشنهادات غیر اخلاقی از سوی تعدادی از کارفرمایان یا افراد دیگه ای که دسترسی به اطلاعات اونها دارن ارائه میشه که این اصلا منطقی نیست.

2- از طرفی عدم وجود اطلاعات شخصی یک خانم در برخی از اوقات موجب میشه یه عده قلیلی از اونها با عدم صداقت نسبت به پنهان کردن گذشته خود در یک رابطه عاطفی و یا با سودای دراختیار گرفتن اموال و دارایی یک مرد در ازدواج مجدد اقدام کنن.
چراغی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
0
با سلام
طرح خوبی به نظر میرسد، ولیکن آیا در صورت حذف مشکلاتی را به وجود خواهد آورد یا نه؟
آیا در صورت عدم اطلاع فرد با ازدواج با یکی از این زنان طلاق گرفته میبایست زن طلاق داده شده که طلاق خودر ا پنهان میکند را مقصر دانست یا عدم تحقیق خاستگار ایشان را؟
حداقل به لحاظ فرمی کار درستی به نظر میرسه، قید این عنوان در برگه هویت کار صحیحی نیست، هر چند سطح فرهنگی جامعه نیز هنوز پذیرای این موارد نیست. و زمانی میتوانیم این موارد را در جامعه داشته باشیم که انسانها خود واقعی شان را به دیگران نشان بدهند.
این مورد در مرحله اول میتواند برای کسانی که قبل از عروسی از هم جدا میشوند( در دوران نامزدی) اجرا شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
14
طرح خوبیه همه نوع دروغ داشتیم دروغ رسمی و قانونی نداشتیم که با طرح کامل میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
15
چه چیزی را میخواهیم پنهان کنیم؟یعنی اگه این واژه نباشد میتوان این واقعیت را کتمان کرد؟ برای چی؟ برای کی؟
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
13
0
بسیار موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
0
عصر ایران خدا قوت خیلی ازتون راضی هستیم خدا قوت پشتگرنی شما حمایت ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
11
1
چرا باید مخالف بود این چه ربطی به دروغ گو بودن ادمها داره، وقتی توشناسنامه یک نف رمهر طلاق بخوره همه امت میفهمنن ولی این یک کوضوع شخصی خوب اگه واقعا بخوادازدواج کنه میگه با تحقیق هم مشخص میشه چیزی نیست که در لایه های نزدیک بشه پنهانش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
14
کاملا مخالفم...صداقت در بین ما ایرانیها از بین رفته...بازهم باب دروغ گویی باز میشه!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
3
3
بهتر اینه که اسم فرد از شناسنامه این افراد حذف شود .ولی اگر زنان مطعلقه خواستند ازدواج مجدد کنند .راست حسینی به طرف مقابل بگویند.
سید محمد
Netherlands
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
12
متاسفانه مسئولان و قانون گذاران کشور((حتی مسئولان دلسوزی که نیات خبرخواهانه دارند)) عادت کرده اند بجای حل یک "مسئله" به پاک کردن صورت آن بپردازند.
حذف واژه ی طلاق از شناسنامه ی بانوان باعث حل معضلاتی که این بانوان با ان مواجه هستند نمی‌شود.اگر تا به امروز بر فرض در شرکتی بانوان مطلقه را استخدام نمیکرد فردایی که فرد استخدام شد بعد از مدتی که بالاخره اطرافیان متوجه شدند باز باید با همان معضلات دست و پنجه نرم کند.
همین مشکل برای روابط اجتماعی انها نیز وجود دارد.
اسم "مطلقه" و عواقب اجتماعی ان یک مشکل فرهنگی است و مشکلات فرهنگی فقط با کار فرهنگی قابل حل است.
برای مثال می‌توان کمپین هایی در راستای عادی سازی دیدگاه جامعه به بانوان مطلقه توسط NGO ها و حتی با کمک دولت راه انداخت.
همینطور آموزش‌های پیش از ازدواج،مشاوره ی اجباری، بالا بردن حداقل سن ازدواج و قوانین سفت و سخت تر برای جلوگیری از ازدواج اجباری میتواند کمک کند.
در کل،حذف واژه ی طلاق از شناسنامه شاید تاثیرات مثبت کوچکی داشته باشد اما قطعا در درازمدت راه حل موثری نیست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
آفرین سید..کاش مسئولین هم مثل شما به این قضیه نگاه میکردن..از بی علمی و بی فکری و بی تدبیری مزمن داریم رنج میبریم.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
0
عصر ایران خداقوت خیلی ازتون راضی هستیم پشتگرمی شما حمایت ماست
ف ط
Germany
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
10
این چه کاری هست . باعث میشه صداقت از بین بره و همین پنهان کاری خودش ممکنه باعث طلاق بعدی هم بشه .
از اون مهمتر چرا فقط برای زنان حذف میشه ؟
انگار ما کلا نمی تونیم تساوی رو رعایت کنیم . یا بسود آقایون رای می دیم یا به یود زنان .
از نظر من اول که نباید حذف بشه اگر هم قرار بر حذف هست باید برای هر دو طرف حذف شود .
نوید
Netherlands
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
با سلام
یعنی مشکلات اجتماعی و آرامش روانی بانوان مطلقه با حذف اسم همسر از شناسنامه برطرف میشه؟ آن هم زمانی که ممکن است سو استفاده صورت گرفته و ارامش روانی و اجتماعی فرد دیگری بهم بریزد؟ به دنبال حذف صورت مسئله نبوده و اشتباه دیگری صورت نپذیرد و باب کلاه برداری و سوء استفاده باز نشود.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
4
4
من خودم بازنشسته38سال خدمت درثبت احوال وبیشتر درپست مدیریتی بوده ام به نظ میاد طرح وپیشنهاد خوبیه چون خودم به عینا مراجعه کننده خانم داشته ام که بشدت ازاینکه نام همسر مطلقه درشناسنامه اش است ناراحت بود ونفرت داشت که نمیشه توضیح دادولی شرط داره که محاظرثبت ازدواج به گونه ای باثبت احوال در ارتاط بوده که قبل از هرگونه ثبت ازدواجی بتوانند وضعیت متاهل یا ازدواح وطلاق طرفین رامشاهده وبه اطلاع زوجین برسانند والسلام
سعید
Germany
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
9
منم مخالفم. چون نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه با پنهان کاری زندگی یک فرد دیگر هم تباه می شود
آرش
Netherlands
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
9
به نظر من این طرح نتیجه ای جز افزایش دورویی و پنهانکاری و دروغ در جامعه نداره. بهتر بجای این طرح، یکمی در جامعه فرهنگ سازی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
8
مخالفم . بعد ازدواج زن مطلقه خود بخود شناسنامه تعویض و فقط اسم شوهر جدید قید میشود . در جامعه ما صداقت وجود ندارد و به راحتی مردم دروغ میگن و وقتی یه مطلقه به یه پسر بگه تا حالا ازدواج نکردم بعد لو بره بعدا مشکلات بعدی بوجود میاد . به راحتی با عملهای امروزی که زن رو به دختر تبدیل میکنن سخت میشه صداقت رو بفهمید . این کار خوب نیست .
کاربر
Netherlands
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
8
0
به نظر من کار خوبيه. اگر با طرف مقابل تفاهم داريم بايد باهاش ازدواج کنيم اينکه قبلا ازدواج کرده يا نکرده در موفقيت افراد تاثير نداره. آنچه مهم تفاهم با فردي است که مي خواهيم با او ازدواج کنيم.
احمد پناهي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
4
با سلام -- به نظرم در اين صورت صداقت جامعه با اين حال و روز فرهنگ جامعه بسيار وحشتناك ميشود . اين مسئله كلمه طلاق يك واژه شناسايي كسي كه طلاق گرفته و بايد باشد و ما بايد اصل موضوع كه همان جايگاه زن و ...... است را بايد درست تبيين كنيم . من موافق حذف اين كلمه نيستم .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
7
3
سلام، به نظر شما مرد های امروزی را میتوان تفهیم کرد که طلاق هم قسمتی از زندگی فرد هست! مردها کلی دروغ سرهم میکنند تا با زن دلخواه شون ازدواج کنند بعدش زن بعد ازدواج میفهمیه با کلی دروغ باید کنار بیاد آخرش هم میکشه طلاق!!! حالا اگه طلاق ازشناسنامه حذف بشه هم کار قانونی هست طبق مصلحت، در مقابل دروغ مردها به چشم نمیاد،باید حذف بشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
5
4
با حذف موافقم . اطلاعات از شناسنامه ها حذف شود و در عوض سیستمی ایجاد شود برای استعلام ایجاد شود که مانند آزمایش های قبل از ازدواج اجباری باشد و در مورد آقایان و هم در مورد خانم ها استعلام گرفته و بعد عقد انجام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
برای فشارهایی که به خانومها بعد از طلاق میاد واقعا متاسفم شخصا. ولی باور کنید به آقایون هم کم فشار نمیاد مخصوصا با این قیمت سکه و وضعیت مهریه ها. ضمنا این راهکار نیست، صرفا پاک کردن صورت مساله و گذشته یک نفر هست. جالبه که اینهایی که میان این بحثها رو مطرح میکنن خیلیهاشون ادعا دارن که در راستای برابری بیشتر مردها و زنها این کارها میکنن، ولی مگه واژه طلاق برای آقایون حذف میشه؟ ضمنا این کار باعث فریب کاری بیشتر در جامعه میشه، جامعه ای که همه از وضع صداقت و راستگویی در اون کاملا آگاه هستیم. اگر یک نفر با مطلقه بودن یک خانوم مشکل داشته باشه، با حذف این واژه چیزی عوض نمیشه. خانومهای زیادی رو میشناسم که جدا شدن و الان دوباره دارن زندگی مشترکشون رو با یک فرد دیگه انجام میدن و خوب و خوش هم هستن. با این مسائل باید ریشه ای برخورد کرد نه ظاهری.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
10
1
این کار خوبیه که حذف بشه. چون روحیات زن مطلقه حتی بعد از ازدواج مجدد دگرگون میشه. پنهان کاری وجود نداره. مطمئنا خانم خودش قبل از ازدواج گفته که قبلا ازدواج کرده و آقا هم تحقیقات لازم رو انجام میده.بسیج زنان اصلا حق اظهار نظر نداره ملت نماینده دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
10
0
با سلام . برای جلوگیری از اسیب های اجتماعی و غیره باید ب زنان اجازه داد که دوباره ازدواج کنند . چون نام طلاق در شناسنامه این حق را از زنان می گیرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
5
کاملا مخالفم
رضا 065
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
5
ضمن احترام به خانم های مطلقه من با حذف عنوان طلاق مخالفم!
باید همه ی جوانب در نظر گرفته بشه؛ ممکنه عده ای پیدا بشوند و از این کار برای کلاه برداری(مثل درخواست طلاق در دوره عقد و دریافت مهریه) استفاده کنند. ضمن اینکه صداقت موقع ازدواج خدشه دار میشه. نمیشه که تو خواستگاری تشخیص داد طرف ...؟!

پیشنهاد میکنم بجای این کارها فرهنگی رو جا بندازیم که به واسطه اون نگاهی کاملا عادی و طبیعی به خانم های مطلقه بشه
بیکار
United States of America
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
الان ٩٠ دقیقه حرف بزنید بکنیدش ٩٠٠ دقیقه ایا مشکلی حل میشه والله مشکل اینا نیست مشکل بیکاریه تورمه وضع بد اقتصادیه تا وقتی اینا هست هی طلاق هی طلاق شما هم بشنید حرف بزنید پولتونو بگیرید چه میفهمید درد ما واژه نیست
رامسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
4
کاملااااااا مخالف... به دلیل نبودن صداقت و اعتماد اجرایی نشود بهتر است. کسی را میشناسم که بعد از طلاق با تعوض شناسنامه و تغییر محل سکونت ازدواج مجدد هم داشته و شوهر از ازدواج قبلی خانوم مطلع نبوده و بعد از یک سال فهمیده و مجددا طلاق...
خویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
موقع ازدواج دوم مگر با اقا اطلاع نمیدهند که یک بار ازدواج کرده وطلاق گرفته اگر غیر این باشد کلاهبرداری است
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
7
4
بله موافقم. از دید زنان مطلقه ببینید من خودم جدا شدم و علاقه ای ندارم کسی بدونه .این گذشته منه و به هر فردی که خودم علاقمند باشم میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
شما خیلی خوب هستید که می گید. ولی باور بفرمایید n نفر وجود دارند که هرگز نخواهند گفت!!
محمدرضا
Germany
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
3
3
موافقم
البته برای آقایون هم باید برداشته بشه. این که کسی قبلا طلاق گرفته ربطی به افراد محل کار نداره. اینکه ممکنه بعدا باعث سواستفاده قرار بگیره درسته ولی نباید بخاطر سو استفاده یک عده برای عده بزرگتر محدودیت ایجاد کرد.
علی
United States of America
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
7
کاملا با حذف کلمه طلاق از شناسنامه خانم ها مخالفم انجام این کار خیانت بزرگی به همه مردان است. مگر دروغ چیز خوبیه ؟ اگر این طرح تصویب بشه قطعا آمار طلاق بالاتر خواهد رفت و ازدواج کمتر خواهد شد چون اعتماد از بین خواهد رفت و مردان به دختر به دید یه مطلقه نگاه می کنند .و به ضرر همه مردان و البته دختران تمام خواهد شد.
آ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
4
در جامعه ما به دلایل مختلف فرهنگی و تاریخی میزان صداقت بسیار پایین است و بسیاری از معضلاتی که در عرصه زندگی خانوادگی این روزها گریبانگیر جامعه است ناشی از همین پنهانکاری ها و بی صداقتی هاست. این طرح به این بی صداقتی بیشتر دامن میزند و به نظرم بیشتر موجب مشکلات خواهد بود تا حلال آنها.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
8
کاملا مخالفم
شنیدن و دیدن از این دست پیشنهادها و راه حل ها اصلا جای تعجب نداره، آسان ترین، در دسترس ترین راه حل ممکن، اولین فکر که مغزشون خطور کرد میشه راه حل خروج از مشکل.
پاک کردن صورت مسئله، انگار بگن متولدین فلان مناطق با تسمخر بعضی از افراد جامعه مواجه میشن، خب چیکار کنیم؟؟؟ آهاااان اصلا محل تولدو از شناسنامه حذف میکنیم، خب این مشکل حل شد، مشکل بعدی...
واقعا باید متاسف بود برای کشوری که چنین مسئولانی داره، بودجه مملکتو میگیرن که از مغزشون اینطور پیشنهادهایی تراوش کنه...!!!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
4
بله. باید صداقت باشه. اگر از همون اولش صداقت نباشه همون بهتر که اون زندگی هم ادامه پیدا نکنه!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
6
بعنوان یک پسر جوان مجرد شدیدا با این کار مخالفم.
این کار خیانت به مردانیست که یک عمر سالم زندگی کردند.
حتی در کشورهای مدرن غربی هم واژه divorce در فرمهای استخدامی و اجتماعی وجود دارد و پرسیده می شود.
گلناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
فکر میکنم باید تاکید بشه که خانم ساعی علت این طرح رو مشکل "فعالیت در عرصه های اجتماعی" عنوان کردند نه بحث ازدواج مجدد. همه با مسائل و مزاحمت هایی که در محیط های کاری و اجتماعی برای خانم های مطلقه پیش میاد آشنایی دارند و نیاز به توضیح مجدد نیست. برای ازدواج طرفین باید چنان امنیت روانی برای هم ایجاد کنند که بتونن هر مسئله کوچکی رو بدون مشکل باهم در میون بذارن چه رسد به ازدواج و طلاق قبلی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
1
فرهنگ جامعه در رفتار با انسانی که یک بار در زندگی مشترک موفق نبوده باید تغییر کند و البته به نظرم داره کم کم بهتر میشه. البته چون کلا آمار طلاق بیشتر شده خوب به نسبت مشکلات ناشی از اون هم در جامعه بیشتر دیده میشه. ولی لطفا بگذارند خود جامعه با سرعت متناسب خودش موضوع رو هضم کنه و نه اینکه صورت مساله رو پاک کنن و به بی صداقتی که در یک رابطه مهم ترین موضوع هست دامن نزنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
3
بسیار مخالفم، بهتر جامعه مون رو توجیه کنیم تا یه واقعیت رو پاک کنیم. من یک زنم و همان طور که انتظار دارم همسرم قبل ازدواج در مورد زندگیش حقیقت رو به من بگه، خودمم موظفم که حقیقت زندگی مو بهش بگم. و اگه قراره بخاطر اشتباه قبلی ام تا اخر عمرم توبیخ بشم خیلی راحت ترم که تنها باشم تا بقیه عمرم رو هم با یه دروغ طولانی و یه اشتباه بزرگتر بگذرونم به نظرم بهتر طلاق رو برای جامعه شفاف توضیح داد که بالاخره ادمی جایزالخطا است و این خیلی پیش میاد که ما شریک زندگی مون رو اشتباه انتخاب کرده باشیم، لزوما هم به معنی بد بودن طرف مقابل نیس، گاهی ادم ها هر کاری می کنن با هم جور نمیشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
5
اول زندگی جدید با یک دروغ بزرگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
1
به عصر ایران پیشنهاد میدم یه نظر سنجی در این باره بذاره
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
2
با کلیات موافق هستم و واقعا در جامعه برای خانمهایی که طلاق گرفتن امنیت روانی وجود نداره
ولی باید ترتیبی اتخاذ بشه که مثل فرم سلامتی که دفاتر ازدواج میگیرن فرم استعلامی از ازدواج قبلی خانم صادر و به رویت و امضای داماد برسه تا بحث دروغ و فریب هم در این مورد منتفی بشه
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
1
با هر عملی که باری از مشکلات جامعه کم کنه موافقم
کرمعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
5
حذف شدن زمینه را برای فریبکاری زنان سودجو فراهم می کند اما اگر قرار هست حذف شود باید هنگام ازدواج مجدد آن زن مرجعی وجود داشته باشد که مرد بتواند سریع مطلع شود که آیا این زن مطلقه هست یا خیر
ناشناس
Germany
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
7
اینکار از چند بابت بسیار نامطلوبه
۱. میزان طلاق در جانعه رو قطعا افزایش خواهد داد چون یک عامل مهم پیشگیری از طلاق یعنی دید بد جامعه حذف میشه.
۲. با راهکارهایی که وجود دارد زنان مطلقه براحتی میتوانند از این موضوع سو استفاده کرده و واقعیت را از همسر بعدی کتمان کنند. این مطلب همه زندگی آینده زوج را میتواند تحت تاثیر قرار دهد.
۳. این موضوع دهن کجی به کسانیست که سعی میکنند زندگیشان را اصلاح کنتد به جای طلاق و ظلم در حق اکثریت بانوان و آقایان است.
۴. رواج طلاق است و پایه های زندگی را شل میکند فراموش نکنیم که اکثر طلاقها بخاطر عدم گذشت و غرور بیجا در مسائل بشدت کوچک است که بیشتر مردم از این مسائل کوچک فقط بخاطر قبح طلاق میگذرند و اگر این قبح برداشته شود...واویلا.
ناشناس
Canada
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
8
من متوجه نمی شم!
یعنی الان از شناسنامه پاک بشه دیگه کسی متوجه مطلقه بودن این خانم ها نمیشه؟ اگر هدف این باشه که قطعا ما دنبال فریبکاری هستیم و این کار ترویج فریبکاری در جامعه است. و گرنه شناسنامه خانمها رو کی می بینه؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
5
1
من موافق حذف این کلمه هستم. چون قبول دارم که دید برخی مردان جامعه به زنان مطلقه اگه بدتر از زنان خیابانی نباشه بهتر نیست! و خودشون رو مجاز به سواستفاده روحی و جسمی از فرد میدونن.
برای جلوگیری از معضل پنهانکاری و فریب در قضیه ازدواج مجدد زن مطلقه، راهکار ساده است! مثل گواهی بکارت، یک سازو کار استعلام فراهم بشود.
همونطوری که هرکسی نمیتونه بره گواهی بکارت یک نفرو بگیره، حتما راهی برای محدود کردن این استعلام هم هست.
واقعا لزومی نداره هرکسی شناسنامه فرد رو میبینه تاریخچه و ماوقع زندگیش رو هم بدونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
5
1
با این طرح کاملا موافقم، به نظر باید فرض رو بر صداقت و خوب بودن انسان ها گذاشت و انتظار داشت که زنان مطلقه چنانچه بخوان با مرد جدیدی اشنا بشن قطعا ازدواج قبلی رو مطرح خواهند کرد و البته در بیشتر مواقع این چیزی نیست که به راحتی بشه تا همیشه پنهان کرد. این قانون بیشتر برای افراد نامربوطی است که لزومی نداره گذشته ی کسی رو بدونن و بواسطه این دونستن ایجاد مزاحمت بکنن. و اتفاقا این قانون طرفدار صداقت هست و افراد مخالف با اون چون فرض رو بر دروغگویی اکثریت می ذارن و انتظارشون از انسان ها دروغگویی است از طریق قانون می خوان مانع دروغگویی بشن که به نظرم این صداقت ارزشی نداره.
ناشناس
Canada
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
3
مخالفم،در نهایت نمایشگر ی اشتباه تو زندگی آدمه نه بیشتر
ناشناس
Germany
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
7
به شدت مخالفم چه برای زن چه برای مرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
2
این طرح صرفا یک کار نمایشی و فرمالیته هست. ضمنا بخش نظرات و مثبت و منفیهای سایتتون مشکل داره و بعضا کار نمیکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
1
کسی که صداقت و درستی داشته باشد، در همه مراحل دارد( چه مرد و چه زن) و کسی که ندارد هم ندارد. این یک خصیصه است....پس:
اگه خانم مطلقه ای بخواهد سوئ استفاده کند و طلاق خود را از همسر بعدی پنهان کند همین الان هم میتواند . میتواند برود و شناسنامه اش رو عوض کند.و بالاخره راهی برای کلاهبرداری پیدا می کند، فقط اینکه اگر واژه طلاق حذف شود سوئ استفاده این عده راحت تر میشود. همین. چون در هر صورت چه با وجود کلمه طلاق و چه بدون وجود آن سوئ استفاده خود را انجام میدهند.
پس حذف کلمه طلاق ربطی به این ندارد که کسی را تحریک به سوئ استفاده و دروغ گویی کند.
به نظر اینجانب بهترین کار این است که واژه طلاق چه از شناسنامه مرد و چه زن هردو حذف شود. ولی قبل از ازدواج، افراد بتوانند خیلی راحت استعلام بگیرند که فرد مورد نظرش قبلا ازدواج کرده یا نه.(افرادی که برایشان مهم است فرد مورد نظرشان قبلا ازدواج کرده یا نه، چون برای یک عده شاید مهم نباشد ).
نتیجه اینکه تعداد افرادی که سوء استفاده میکنند(در هر دو حالت با حذف یا بدون حذف) مسلما کمتر از افرادی هستند که سوئ استفاده نمیکنند. پس افرادی که سوئ استفاده نمیکنند ارامش روانی بهتری خواهند داشت.
دوم اینکه، برای کسی که الان سوئ استفاده میکند (با توجه به اینکه واژه طلاق ثبت می شود ) کار سخت میشود چون همسر می تواند استعلام بگیرد.
سید از قم
United States of America
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
8
مخالف هستم

دروغ گویی و فریب در جامعه ما کم نیست

حالا میخواهیم رنگ قانون هم بهش بدهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
مخالفم برای زن و مرد هر دو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
2
0
با سلام ضمن تشکر از بعضی کارهای خوبتان که از مشکلات مردم کاسته میشود بسیار کار خوب و بجائی می باشد که حذف شود ولی لازم است چه زن و چه مرد جدا شده با نیت پاک و خالص برای ازدواج مجدد انرا بیان نمایند وحتی در جریان چگونی جدا شدن هم طرف مقابل را مطلع نمایند باید از خرافات و بعضی سنتهای بی پایه و اساس دست بر داشت کسی که از همسر خود چه زن و چه مرد جدا می شود دلیل نداردبا دیگری نتواند زندگی کند البته استسناء هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
6
بنظرم حذفش کار درستی نیست چون اقدامی عملی برای اشاعه دروغگویی میشه اما بجای اینکار فرهنگ زندگی با یک زن مطلقه در جامعه باید تغییر کنه . در صورت اجرای این طرح آقایون قبل ازدواج درخواست آزمایش بکارت میکنن .
پازل گمشده در این قبیل مشکلات اجتماعی فقدان صداقت هست که با این تصمیمات سطحی و بدور از تعقل رفع نمیشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
9
به دروغ گویی کمک میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
3
باید فرهنگ برخورد و نگاه صحیح به زنان مطلقه در کشور جا بیفتد نه اینکه به دروغگویی دامن بزنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
2
خانم های مطلقه چقدر از این امکانی که بهشون داده می شود سوءاستفاده می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
6
2
کاملاً موافقم. آیا عدم بیان چیزی به معنی دروغ هست؟ دروغ یعنی ارایه یک داده غلط و نه به معنی عدم ارایه داده. متأسفانه ما عادت داریم در مورد جزییات شخصی افراد همه چیز رو بدونیم. یادم هست دانشجویی از یک کشور خارجی اومده بود تو فرم ثبت نامش نوشته بود مذهب؟ به قدری تو صورتش حالت تعجب دیدم که انگار به اون دشنام دادی و دیدم با خودش می گفت کاش ترکیه رفته بودم. واقعیت موجود جامعه ما نشون داده که ثبت واژه طلاق در شناسنامه باعث عدم امنیت روانی خانمها میشه و موجبات سوء استفاده برخی از آقایون را فراهم میکنه. میگن که مگه شناسنامه رو قراره به هر کسی نشون بدیم که نگران این مسایل بشیم. بله هرجایی مخصوصاً محل کار و جاهایی که نیاز به ارایه شناسنامه هست این مشکل ممکنه اتفاق بیفته و این مسأله در مورد آقایون مصداق نداره که بخوان راجع به اونها هم اجرایی بشه. در نهایت افرادی هم که نگرانند باید یک مکانیزم استعلام تعبیه بشه. اونهایی که میگن باعث دروغ میشه اصلاً قابل فهم نیست بنابراین تست خون برای اعتیاد و بیماری قبل از ازدواج هم حتماً باعث دروغ میشه؟ چون از قبل می بایست می نوشت معتاد. وقعاً این استدلالها قابل فهم نیست اگر قرار باشه که راهکار استعلام برای ازدواج پیش بینی بشه دیگه جای نگرانی نیست. در نهایت ما ایرانی ها باید کمی مهربون تر باشیم و به فکر حل مشکلات سایرین باشیم و نه به فکر خودخواهی های خودمون.
زهرا
United States of America
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
9
1
کاملا موافقم. چون قید شدن یانشدن طلاق درشناسنامه اهمیت چندانی نداردو خطاب به کسانی که مخالفند اولا یک نفر که قصد ازدواج دارد ازاشنایان وهمسایه ها که تحقیق کند بالاخره مشخص می شود که طرف طلاق گرفته ثانیا اگراستعلام کند نتی دوباره نشان می دهد که ازدواج ناموفق داشته بنابراین نوشتن طلاق درشناسنامه به نظر من اهمیت چندانی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
2
طلاق منفورترین حلال الهی است و عرش خدا را می لرزاند.
با تصویب چنین قوانینی زشتی طلاق در جامعه کمتر می شود و کم شدن زشتی کار بد در بین مردم اصلا مطلوب نیست و فاجعه بار خواهد بود و خود باعث ترویج آن عمل ناشایست است...
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
2
چطوره اصلا ازدواج ثبت نشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
4
متاسفانه صداقت در جامعه ما هر روز بیشتر رنگ می بازد. موافق حذف نیستم.
چه برای آقایان و چه خانم ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
1
6
متاسفانه صداقت در جامعه ما هر روز بیشتر رنگ می بازد. موافق حذف نیستم.
چه برای آقایان و چه خانم ها
آزادی ۲ دانشجوی ایرانی بازداشت شده در کازان روسیه توسط پلیس مراحل جالب رنگرزی نخ (فیلم) کمالوندی: اقدامات جبرانی در واکنش به قطعنامه بلافاصله شروع شده است ماهواره استارلینک بر روی پشت بام ها، ما هنوز فیلترینگ داریم ب ام و گرن لوسو کوپه؛ خودروئی که خیلی ها از آن خبر ندارند! (عکس) خرید خانه در تهران از خرید خانه در نیویورک سخت‌تر است! / بازار مسکن ایران از دسترس خارج شد(+اینفوگرافی) برنامه قطع برق تهران و سایر استان ها/ شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها در روزهای آینده/ الان وقت خرید طلا و سکه هست یا نه؟ وجود لکه‌های قرمز و قهوه‌ای در تخم‌‌مرغ نشانه چیست؟ کیهان: باید عبور کشتی‌های اروپایی را از تنگه هرمز ممنوع می کردیم روشی جالب برای حفظ سلامت مغز؛ جلوگیری از زوال شناختی با ۷ روش آدم ربایان افغانستانی یک کارگر ساده را به تصور اینکه تاجر پولدار است گروگان گرفتند نوکیا N-Gage QD؛ کلاسیک یادگاری از گیمرهای قدیمی (فیلم) میزان ضربان قلب شما در حالت استراحت چقدر باید باشد؟ همسر معاون شهردار تهران و همدستش به قصاص و زندان محکوم شدند